Moje cesta do Španělska III. (Má dovolená v kostce) - Gabux

Moje cesta do Španělska III. (Má dovolená v kostce)

by - 15:21

Já vím, mám děsnej skluz! První i druhý díl jsou na světě již dlouho, ale ten třetí mi nějak trval. A to vám chci ještě napsat o dovolené po Alpách - Švýcarsko, Itálie a Francie. Snad to do června stihnu!
Teď už nebudu zdržovat a jdeme na to.

Tenhle článek se bude skládat hlavně z fotek, takže se na to připravte. Každopádně se pokusím shrnout, jak ta naše dovolená probíhala.

Začala dost zmateně. Přistály jsme na letišti a vlak jsme našly poměrně snadno. Koupit lístek už bylo trochu obtížnější a donutit tu mrchu mašinu, aby pak ten lístek snědla a nás pustila na nástupiště byl taky boj. A navíc jsme nestíhaly. Slečny, co nám pomáhaly s nákupem lístku (vždy tam někdo bude a pomůže vám) nás hlasitě povzbuzovaly ať utíkáme, že to stihneme. No stihly jsem to! Prvním větším problémem bylo to, že mi nešly dala. Prý chytrá ochrana dat. Pfff! Taky jsme zapomněly vystoupit a místo jednoho jednoduchého a rychlého přestupu jsme ty přestupy měly nakonec tři i s čekáním. Stává se! Pak už jsme ale v pohodě dobloudily k bytu, kde jsme měly pronajatý pokojíček s balkónkem. Musím říct, že na nás byli neuvěřitelně milí a byli samý úsměv! Pokojík byl skromný, ale hned vedle jsme měly koupelnu a měly jsme svůj vlastní balkón. Sice nic moc výhled, ale bylo super si tam jen tak sednout. Taky bylo fajn, že jsme měly kde sušit věci. A nejvíce jsme ocenily větrák na pokoji! Ten večer už jsme nic moc nedělaly, ale neodolaly jsme a šly jsme se ještě rychle smočit do moře. Paní domácí nám půjčila osušky na pláž a měly jsme k dispozici po celou dobu i slunečník a další věci.

Castelldefels, Playa
Druhý den jsme se vydaly do Barcelony. A to rovnou na nákupy a jídlo! Do Barcelony jsme se dostávaly vlakem a po Barceloně většinou pěšky. Google mapy nám byly velkým pomocníkem! Šly jsme se projít po kolonádě La Rambla a okukovaly všelijaké stánky, výlohy a hlavně tu architekturu. Ta je v Barceloně dost rozmanitá a nádherná. Neodolaly jsme ani výborné zmrzlině.

La Boqueria Mercat

Po zmrzlině jsme se vydaly za naším hlavním cílem toho dne a to byly trhy La Boqueria Mercat. Musím říct, že to je nádherné místo s úžasnou atmosférou. Mně osobně trošku vadil ten odér ryb u některých stánků, ale s tím se musí počítat. Na druhou stranu jsem byla naprosto nadšená ze stánků s ovocem. Za prvé to bylo barevné, za druhé chutné a za třetí neuvěřitelně levné. No prostě výhra! Daly jsem si zde i výborný a lehký oběd.

Poté jsme zase pokračovali po La Ramble. Musím říct, že tam bylo tak trilion lidí převlečených za takové ty živé sochy. Až to bylo otravné. Ale pravdou je, že některé ty kostýmy byly velmi povedené! Po La Ramble se nakonec dojde k moři. Respektivě k přístavišti. A musím říct, že tam bylo nádherně! A naší poslední zastávkou tohoto dne byla krásná kavárna El Bosc de les Fades. Krásné zvukové efetky, úžasné prostředí - vlastně přímo kouzelné. To prostě chcete zažít! Při cestě zpátky jsme také zvenku obdivovaly Casa Battló.

El Bosc de les Fades
Barcelona a celkově Španělsko není zrovna nejčistší místo na světě a je třeba s tím počítat. Hlavní tahy a místa, která jsou hojně navštěvovaná uklizená jsou. Ale stačí nakouknout do postranní uličky či jít večer na pláž a poznáte realitu.

Barcelona

Třetí den jsme měli více odpočinkový. Alespoň zezačátku. Došly jsme si tam u nás na skvělý oběd, i když teda upozorňuji, že oni ještě podávali snídaňové menu. V jednu odpoledne. Oni prostě obědvají až tak ve tři, nedá se svítit. A večer následoval výlet k nejnádhernější Sagrada Familia.

A mě vyrazila dech. Byla krásná, majestátní a tak jiná! Musím říct, že jsem měly štěstí a dokázaly jsem si na poslední chvíli (asi den nebo dva předem) koupit lístky i dovnitř. Přes internet. A pokud někdy do Barcelony pojedete a půjdete k Sagradě, tak si kupte lístky! Zvenku? Úžasná! Ale zevnitř? Neměla jsem slov a asi dodnes nemám. Protože vevnitř... Ta atmosféra, vzhled a ta majestnátnost - z toho jsem si sedla na prdel. A upřímně řečeno mi v jednu chvíli i vyhrkly slzy do očí. Za mě nejlépe utracené peníze vůbec. Z celého srdce ještě jednou doporučuju!

Čtvrtý i pátý den jsme měly opravdu odpočinkový a strávily jsem je na pláži a procházkami. Musely jsme totiž načerpat energii na poslední den! Ale ochutnaly jsme Sangriu. Za mě nic moc, ale ochutnat jsem to musela!

Sangria

Castelldefels

Castelldefels, Playa

Šestý den byl opravdu náročný. Vydaly jsem se do Parc Güell. Jen do neplacené části, takže ještěrku jsme neviděly. Ale zbytek mozaiky (jako lavičky a tak) jde zahlédnout a vidět i z neplacené části a mě osobně to i stačilo. Každopádně park je obrovský a strávíte v něm celý den. Je tam dost pochybných kupců, ale dá se s nimi smlouvat, tak to zkuste.

Parc Güell

Jinak jsem byla neuvěřitelně unešená ze vší té zeleně kolem a hlavně z těch výhledů! I na celou Barcelonu! Další krásné místo bylo v takovém podhloubí. Ukážu vám ho na fotkách, protože si už nepamatuju, jak se mu říkalo. Pokud teda nějak. Musím říct, že to byl výživný a krásný výlet. Večer už jsme si jen tam u nás došly na výbornou večeři a pak už jen hodily nohy nahoru.

Parc Güell, pohled na Barcelonu

Poslední sedmý den jsme zase strávily na pláži a užívaly si sluníčka a hlavně moře. Měly jsme štěstí, že za ty dny moře ukázalo spoustu svých tváří. Měly jsem vlny i klidné moře a bylo to skvělé. Ale stále si stojím za svým, že písčitou pláž prostě ráda nemám. Každopádně jsme si udělaly pár klasických plážových fotek na památku a i na ten instagram, že jo!
Poté jsme si došly na rozlučkovou večeři a rychle sbalit poslední drobnosti.

Castelldefels, Playa

Odletový den byl v klidu. Vlak nás vyhodil na letišti a z téhle strany mi to letiště přišlo mnohem přehlednější. Hned jsme vlastně prošly kontrolou zavazadel a šly čekat. Upřímně řečeno jsem se trochu bála, protože jsem vezla asi třicet mušliček a všude je napsáno, jak se to nesmí vyvážet, ale bylo to v pohodě. Čekání bylo poměrně pohodlné, protože lidí nebylo tolik a míst na sezení bylo dostatek. Let proběhl úplně na jedničku. Vlastně celá dovolená byla naprosto skvělá!

Shrnutí

Ubytování doporučuji zařídit přes Airbnb a skrz tento odkaz budete mít i slevu. My osobně jsme byly ubytované zde. Skvělé prostředí - vlak dvě minuty cesty a pláž pět minut. Do Barcelony to trvalo zhruba dvacet minut. Tyhle i další praktické informace se dozvíte v prvním díle série.
V druhém díle série se zase dozvíte tipy na památky a místa, které byste neměli minout.
Na takovou dovolenou bych klidně letěla hned znova! Jen teda ne v červenci. V červenci jsou ve Španělsku opravdu děsná horka a já na každém výletu byla neskutečně rudá a zpocená.

Doufám, že se vám tato série líbila. Teď vám musím ještě sepsat sérii o výletu do Švýcarska, Francie a Itálie a cestovatelské resty za rok 2018 budu mít splněné! :)

A co vy a Španělsko? Nebo přímo Barcelona? Byli jste či se chystáte? Máte radši válející se dovolené nebo dovolené s výlety?

Mohlo by se ti líbit

30 komentářů

1. Mať za sebou toľko dovolenie, že o nich človek nestíha písať je hotový ideál :-) Pekné zábery, a to jedlo ... och. T_T

Odpovědi
    1. No jo, ale tady to je spíš o tom, že je toho tolik co chci říct, že vždycky na něco zapoměnu a pak s tím nejsem spokojená :D
      Děkuju! A ano, to jídlo!

Vymazat
  2. Úžasné fotky! Španielsko je jedna z mojich vysnívaných krajín. Nie len preto, že sa chcem učiť španielsky. :D Verím, že sa mi tam niekedy podarí dostať. :)

Odpovědi
    1. Španělsko je nádherné a já se tam rozhodně ještě někdy vrátím :)

Vymazat
  3. Moc krásný článek a fotky! Do Barcelony jednou chci taky, je to fakt krásné ♥

Hned bych chtěla někam k moři!

ALL ABOUT CANDYS LIFE

Odpovědi
    1. Děkuju! Rozhodně se do Barcelony vyprav. Stojí to za to! :)
      Já taky!

Vymazat
  4. Nádherný článok a ešte krajšie fotky! Dúfam, že sa raz do Barcelony pozriem. Najväčšia lákačka je samozrejme Sagrada Familia❤

Odpovědi
    1. Sagrada je božská, ale určitě není to jediné, co stojí za to v Barceloně vidět :)

Vymazat
  5. Tak to je nádhera! V Barcelone som nikdy nebola, ale vyzerá to tam krásne :)

FRENCHSTYLE

OdpovědětVymazat
  6. Z fotek to všechno působí nádherně! Ve Španělsku jsem ještě nebyla, ale moc ráda bych se tam podívala!
    Marky (Books are my life...)

Odpovědi
    1. Určitě se tam někdy vyprav. Na vlastní oči je to tam ještě krásnější než z fotek.

Vymazat
  7. Nádherné fotky! <3 Španělsko je jedna ze zemí, která mě ohromě láká a ráda bych ji v budoucnu navštívila. Nejsem moc typ, který umí strávit hodiny na pláži, ale tu architekturu Barcelony bych moc ráda prozkoumala naživo. :)

Odpovědi
    1. Španělska se nevzdávej a určitě se tam zajeď podívat. :) Architektury na zkoumání je tam dostatek.

Vymazat
  8. Nádherné fotky <3 a boží článek, hned bych taky letěla, nebyla jsem dál než u Baltu takže mě hrozně láká Španělsko a to pořádné teplo :) Pročpak nemáš ráda písčité pláže, to mě docela překvapilo, jinak tvůj článek ukládám až někdy pojedu musím se inspirovat :)

Odpovědi
    1. Pokud tě láká vedro, jeď tam o prázdninách, pokud jen příjemné teplo, tak si vyber jiné datum :D Nemám je ráda, protože ten písek vleze všude -_-
      A děkuju! :)

Vymazat
  9. Muselo tam byť nádherne! Španielsko je jedna z mojich vysnívaných destinácii. Okrem pamiatok, počasia a prostredia ma veľmi fascinuje ten ich temperament a spôsob života, ktorý by som chcela vidieť na vlastné oči. A určite by som chcela ísť na ten paradajkový festival kde sa všetci iba obsadzujú paradajkami . Hah :D to by bol zážitok
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

Odpovědi
    1. Bylo! Španělsko rozhodně doporučuji! :) A jejich temperament a způsob života je rozhodně velmi odlišný od toho našeho. :)

Vymazat
  10. Ve Španělsku jsem byla jednou - už je to hodně dlouho a pání! Musím si tenhle článek přečíst ještě jednou! Byla jsem na hromadě míst, která jsi nafotila a i na Castelldefels. Jo a jak je vyfocená ta Sangria - připomíná mi to podník, kde jsem ji měla taky xD Možná až moc velké dejavu

1. Ty jo! Děkuju :)
      Tak to je překvapení, že jsi byla i v Castelldefels. Moc lidí co tam bylo neznám. Je to tam ale super :)
      Dejavu je fajn věc občas :D

Vymazat
  11. Nádherné fotky! Muselo tam byť krásne, určite by som chcela ísť do Španielska, sú tam krásne pamiatky a krásna príroda.

OdpovědětVymazat
  12. Tak to teda ten přestupní shon ale stál za to! :D :) Musela jsi mít perfektní zážitky! Aaa, všechny ty barvy z fotek na mě úplně volají skoro létem! :D Jinak jo, v Barceloně jsem byla, ale už docela dost dávno. Ve Španělsku jsem byla párkrát a ještě se chystám, ale do jiných měst. Madrid a Zaragoza, protože mám ve Španělsku blízké :)
    Lola-J.cz

1. Stál! Ale teda fuj :D
      Španělsko je samo o sobě neuvěřitelně barevné, když chce, takže pokud máš ráda barvy, tak už víš kam jet! :) Já bych teď ráda navštívila Madrid, ale do Barcelony se chci ještě vrátit taky :)

Vymazat
  13. To je nádhera! Ty fotky, to jak to popisuješ - úplně mě to láká taky někam vyrazit. I když ten začátek, kdy jste nestíhali, zapomněli vystoupit a pak museli několikrát přestupovat mě trochu vyděsil.
    Každopádně opravdu nádherné fotky. Já na dovolené takhle v zahraničí nikdy nebyla (na slovensku v termálech nepočítám), ale přítel plánuje mě vzít v budoucnu do Říma (snad ne letos :D ) , tak možná prubneme i to Španělsko, jen jak říkáš zkusíme jiný měsíc než červenec. :-)

Odpovědi
    1. To jsem ráda, že to mělo takový vliv! :)
      Děkuju moc a do Říma se těš! Řím upřímně neuvěřitelně miluju a hned bych tam jela znovu! :)

Vymazat
  14. Jak jsi popisovala cestu Barcelonou, tak jsem si úplně vzpomněla, jak jsem tam před několika lety také procházela. Už jsem na to téměř zapomněla, ale ten popis mi to připomněl :) Krásné fotky, určitě to byla úžasná dovolená :)

15. Skvěle píšeš, těším se na další posty! <3
    a btw, ty žlutý šaty?! 😍

Odpovědi
    1. Děkuju, Annie! :) Ty šaty miluju jen to chce vždycky odvahu si je obléct O:)

Vymazat

Moc děkuji za jakýkoliv komentář! ♥
Nezapomeňte mi tu zanechat odkaz na váš blog! :)