Recenze: Než jsme se odcizili

Nakladatelství: Ocelot
Překlad: -
Rok vydání: 2020
Počet stran: 288
Hodnocení na databazeknih: 90%

Anotace:

Potkali jsme se před patnácti lety, skoro přesně na den, když jsem se stěhoval na kolej NYU v Senior House, hned vedle tvého pokoje. Říkala jsi, že jsme byli nerozluční kamarádi. Rád si myslívám, že to bylo něco víc. Žili jsme z ničeho, leda z radosti, že jsme se našli prostřednictvím hudby (byla jsi posedlá Jeffem Buckleym), fotografování (pořád jsem tě fotil a nemohl jsem s tím přestat), toulek po Washington Square Parku a všech těch divných věcí, které jsme dělali, abychom si vydělávali peníze. V tom roce jsem se sám o sobě naučil víc než kdy jindy v životě. Přesto jsme se z nějakého důvodu rozešli. Léto po promoci jsme se přestali stýkat, když jsem odjel do Jižní Ameriky pracovat pro National Geographic. Když jsem se vrátil, byla jsi pryč. Tak trochu si pořád nejsem jistý, jestli jsem na tebe po té svatbě moc netlačil… Pak už jsem tě neviděl, teprve před měsícem. Byla středa. Houpala ses na špičkách a udržovala rovnováhu na tlusté žluté čáře, ubíhající po okraji nástupiště v metru, a čekala jsi na linku F. Neuvědomil jsem si, že jsi to ty, a potom už bylo moc pozdě, ty jsi byla pryč. Znovu. Vyslovila jsi mé jméno, viděl jsem ti to na rtech. Snažil jsem se přimět vlak, aby zastavil, jen abych tě mohl pozdravit. Jakmile jsem tě zahlédl, znovu mě zaplavily všechny pocity a vzpomínky na mládí, a větší část následujícího měsíce jsem strávil přemítáním o tom, jak asi žiješ. Možná že jsem se zbláznil, ale nechtěla bys se mnou zajít na skleničku a dohnat těch posledních patnáct let?

Grace a Matt. Tito dva se seznámili na studiích, ale následně se jejich cesty rozdělily. Po 15 letech se ale znovu setkávají. A přesně tito dva nás provádí celých příběhem. Každý za sebe. V minulosti i v přítomnosti.

Matta je po rozvodu zatrpklý. Nechává svůj život plynout a odmítá změny. Člověk se až diví, jak může být proslulý fotograf tak ignorantský ke svému okolí. Z letargie ho vytáhne až setkání se svou dávnou láskou Grace. Ta je velká bojovnice, která živí svou rodinu a zároveň si platí školu. Kluci nikdy nebyli středem jejího zájmu, tím bylo vždy studium. A to změnilo až setkání s Mattem.

Knihu jsem si vybrala namátkou a neměla jsme žádná očekávání. O to víc jsem byla příjemně překvapená. Už dlouho jsem totiž nečetla romantickou knihu, která by mě takhle bavila. Jako velké plus počítám i to, že je kniha plná citátů a já citáty prostě miluju.
Příběh ve mně dokázal vyvolat emoce, což je u knih velké plus. Byl dojemný, emotivní a musím říct, že k slzám jsme měla také blízko. Ze začátku jsem se bála, aby kniha nebyla příliš předvídatelná, ale naštěstí se má obava nevyplnila.
Hlavními postavami je Grace a Matt. Díky tomu, že se s nimi setkáváme ve dvou časových rovinách, tak dokážeme vidět změnu, která u nich proběhla. Musím přiznat, že Grace mi byla sympatičtější. Uznávám ale, že oba byli sladcí a fandila jsem jim. Jejich charaktery byly popsané dobře a skvělé bylo, že autorka nezapomněla, že každý má svoje chyby. Oba dva jsou jen lidé a občas něco zbytečně zdramatizovali či pitvali. Určitě je třeba upozornit, že je občas budete chtít proplesknout. Ale tak to je i v reálném životě a pro mě to bylo jen další plus. Autorka nezapomněla ani na to, že lidé se sice zkušenostmi mění, ale některé zvyky prostě nikdy nezmění.
Kniha byla čtivá a bavila mě od začátku do konce. Autorka to se slovy umí a věřila jsem ji každé slovo v příběhu. Jediné, co mi kazilo požitek, byly chyby v textu. Je vidět, že nakladatelství Ocelot se ještě má v čem zlepšovat.

Nejsilnější stránkou knihy je určitě to, že na tak málo stránkách je odvyprávěn příběh patnácti let, který nenudí. Takže rozhodně čtivost a uvěřitelnost.

Nejslabší stránkou jsou určitě chyby v textu. Za ty ale autorka nemůže.

Knihu bych jedním slovem charakterizovala vlastně slovním spojením a to pohlazení po duši.

Doporučuji všem, kteří touží po kratším příběhu, který je uvěřitelný a krásně napsaný.

Kniha je nová, takže u nás má jen jednu obálku. V zahraničí jsem našla taky jen jednu, ale musím přiznat, že ta naše se mi líbí mnohonásobně více.

Renée Carlino je nejprodávanější autorkou románů současných žen a nové beletrie pro dospělé. Její knihy byly uvedeny v národních publikacích, včetně časopisů Cosmopolitan Magazine, InStyle Magazine, USA TODAY, Huffington Post, Latina magazine, Publisher's Weekly, Redbook, Sunset Magazine, Coastal Living a Union Tribune. Žije v jižní Kalifornii se svým manželem a dvěma syny. Když není na pláži se svými chlapci nebo nepracuje na svém dalším projektu, ráda tráví čas čtením, koncertováním a tmavou čokoládou.
Za knihu děkuji knižní partě z Megaknihy.czPokud i vy chcete patřit mezi tuto partu a jste chudými studenty jako já, tak rozhodně doporučuji se podívat na jejich nabídku knih - slibuju, že vás to zrujnuje spíše kvůli počtu knih, které budete nutně potřebovat než kvůli jejich ceně. Pokud vás neláká přímo tato kniha, tak se mrkněte na ostatní romány a novely

Než jsme se odcizili je tenká kniha, která v sobě skrývá krásný příběh dvou lidí. Příběh jsem si užila na maximum, ale za ty chyby v textu strhávám hvězdičku. Prostě mě to příliš rušilo.
4★/5

Minule jsme si povídali o knize Farma zvířat