Recenze: Temné cesty

Nakladatelství: Ocelot
Překlad: -
Rok vydání: 2021
Počet stran: 368
Hodnocení na databazeknih: 68%

Anotace:

Již po desetiletí řádí kolem hlavní silnice městečka Cold Creek vrah, který útočí na ženy. Svérázná teenagerka Hailey miluje přírodu a díky svému otci v ní umí i přežít. Nyní je Hailey sirotek a žije u příbuzných, kde jí policista Vaughn dělá ze života peklo. Hailey se rozhodne utéct do hor a lesů Britské Kolumbie, ale místní obyvatelé se začnou domnívat, že se stala nejnovější obětí silničního vraha.O rok později se Beth Chevalier obrátí život vzhůru nohama. Její sestra Amber byla zavražděna, a tak Beth přijíždí do Cold Creek zjistit, co přesně se jí stalo. Čím víc se ale blíží pravdě, tím víc ohrožuje sebe samotnou a postupně odhaluje, proč Hailey utekla.
Vrah, který už po desetiletí řádí u silnice Cold Creek a stále není dopaden. Ženy mizí. Těla se objevují. A k tomu jeden kontroverzní vyšetřovatel Vaughn.

Musím se přiznat, že jsem neměla žádná velká očekávání, ale přesto jsem očekávala thriller o mizejících dívkách. Dostala jsem ale něco trochu jiného. Tento thriller se totiž nezabývá jen těmi ženami, které mizí, ale zabývá se i vztahy mezi teenagery a jejich rodiči. Musím uznat, že díky tomu má kniha nižší cílovku než obvykle thrillery mají.

Kniha je rozdělena na části. První část se věnuje Hailey a jejímu vypořádávání se s novým životem. Nemá to příliš lehké a život u tety a jejího přísného přítele Vaughna není moc jednoduchý. A když se objeví informace o tomto muži, tak musí jednat. V druhé části se čtenář seznámí s Beth, která se do města vrací kvůli zavražděné sestře. Poznává místní obyvatele a jeden z nich se ji až podezřele často plete do cesty. A příjemné ji to není. Když se později dozvídá o událostech posledních let, tak začíná litovat svého návratu. Jakmile se podrobně seznámíme s Hailey i Beth, tak se začínají střídat kapitoly z jejich pohledů. Příběh se začíná zamotávat.
Jednou z hlavních postav, a pravděpodobně mou oblíbenou postavou, je policista Vaugh. Musím přiznat, že mi trvalo než jsem mu přišla na chuť. Autorka ho na začátku vykresluje jako velmi odpudivého člověka, kterého místní nemají příliš v lásce. A to je možná slabé slovo. Vše se ale změní, jakmile zmizí Amber. Při vyšetřování si mě Vaugh získal. Jeho nesmlouvavé metody, kdy se pohyboval na hraně zákona, patří k mým oblíbeným částem knihy.
Musím uznat, že já nemám moc v lásce střídání vypravěčů. V této knize to ale nebylo tak rušivé. Autorka perfektně umí navodit thrillerovou atmosféru. Píše opravdu poutavě a člověka dokáže do příběhu vtáhnout. Mrzí mě ale, že se, na můj vkus, až moc zaměřila na vztahy mezi postavami a upozadila tím temnou a tíživou atmosféru. Na můj vkus tam bylo málo temna a moc vztahů. Ale to už je čistě na tom, co kdo preferuje. Přiznávám, že knihu jsem četla poměrně dlouho, ale nemohla za to samotná kniha jako spíš události v mém životě.

Nejsilnější
stránkou knihy je její čtivost.

Nejslabší
stránkou je upozadění temné a tíživé atmosféry kvůli vztahům mezi postavami.

Knihu bych jedním slovem charakterizovala jako průměr.

Doporučuji
všem, kteří čtou rádi thrillery a zároveň jim nevadí trochu těch vztahů a teenagerů a jejich témata.

Chevy Stevensová, vlastním jménem René Unischewski, vyrůstala na ranči na ostrově Vancouver u jihozápadního pobřeží kanadské provincie Britská Kolumbie. Než nastoupila spisovatelskou dráhu, pracovala – stejně jako hlavní hrdinka její literární prvotiny – coby prodavačka nemovitostí. Její debutový thriller Stále nezvěstná (2010), jehož zápletku tvoří drsný, sice fiktivní, ale v současnosti velmi aktuální příběh, vychází v jednadvaceti zemích.
Za knihu děkuji knižní partě z Megaknihy.cz. Pokud i vy chcete patřit mezi tuto partu a jste chudými studenty jako já, tak rozhodně doporučuji se podívat na jejich nabídku knih - slibuju, že vás to zrujnuje spíše kvůli počtu knih, které budete nutně potřebovat než kvůli jejich ceně. Pokud vás neláká přímo tato kniha, tak se mrkněte na ostatní thrillery.

Příběh jsem si užila, ale musím uznat, že na trhu jsou i lepší kousky. Přesto nepochybuju o tom, že si kniha najde své nadšené čtenáře.

3,5★/5

Minule jsme si povídali o knize Hygge.